۱۳۹۷ مرداد ۲۳, سه‌شنبه

دایره خودی وقیام چگونه مرزها مشخص میشود

مشخص‌شدن محدوه «دایره خودی» با اوج‌گیری قیام‌ها

مشخص_شدن محدوه «دایره خودی» با اوج_گیری قیام_ها
اگر توجه کرده باشین با اوج گرفتن قیام همه مارومورها از خاک یاس وافسردگی ووادادگی سر بالاآوردند دایره خودی وقیام چگونه مرزها مشخص میشود
به‌میدان‌آمدن مجدد مردم شورشی در اصفهان، کرج، قهدریجان، نجف‌آباد، اشتهارد، شیراز، اراک، مشهد، شاهین‌شهر، تهران و بسیار شهرهای دیگر میهن اشغال‌شده در هفته گذشته، به واضح‌ترین صورت خصلت ادامه‌داری و تعمیق‌شونده قیام را درنمودهایی مانند درگیری با نیروهای سرکوبگر، درهم‌کوبیدن خودروها و تجهیزات آنان و به‌آتش‌کشیدن حوزه‌های جهل‌وجنایت آخوندی نشان‌داد؛ همین رویکرد تعرضی مردم، در شعارهایی هم که در گسترده‌ترین صورت تمامیت رژیم را آماج گرفته و مسیر آینده جنبش را رودرروی هرگونه امید به اصلاح از درون نظام آخوندی فریاد می‌زد، به‌وضوح متبلور بود:
– «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر روحانی»، «مرگ بر دیکتاتور» و «تا دیکتاتور روکاره، قیام ادامه داره»
– «ملت گدایی می‌کنه آقا خدایی می‌کنه»، «دشمن ما همین‌جاست» و «روحانی حیاکن! مملکتو رها کن!»
– «توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه»،‌ «این‌ماه، ماه خون است… آخوند سرنگون است…»
– «وای به‌روزی که مسلح شویم»
این درجه از عصیان و تهاجم انقلابی به حاکمیت، عملاً خطوط استعماری حفظ رژیم، باندهای شیاد به‌اصطلاح اصلاح‌طلب حکومتی و دنبالچه‌های دست‌ساز آنها در طرح‌های امنیتی «اپوزیسیون‌سازی» در خارج کشور را که از روز نخست مستمراً مردم را به پرهیز از خشونت، عدم درگیری با سرکوبگران و پیگیری مسالمت‌آمیز خواسته‌هایشان از قاتلان خود، به امید سراب کوتاه‌آمدن آخوندها در یک صبحدم رؤیایی، فرامی‌خواندند را مجبور به کنارگذاری نقاب‌های پیشین و مشخص‌کردن جایگاه‌خود درکنار خامنه‌ای و سپاه جنایتکار او در صف‌بندی سیاسی اجتماعی ایران کرد:
– مصطفی تاجزاده از تئوریسین‌های اصلاح‌طلبان قلابی: «تو جناح راست به‌شدت اختلاف نظره و اکثریت‌شون به این نتیجه رسیده‌اند که الان عبور از روحانی یعنی عبور از جمهوری اسلامی تا قبل از [تظاهرات دی‌ماه]‌ مشهد این‌رو نمی‌دونستند یعنی فکر میکردند می‌تونند تظاهرات راه‌بیندازند فقط در عرصةاقتصادی باقی بمانه و بالاتر نره، دولت‌رو برعلیه‌اش کار بکنند، الان فهمیدند اولین تظاهرات که علیه دولت بشه، ۵دقیقه دیگه میشه علیه نظام، بنابراین اصلا نباید با این تظاهرات و اینها شوخی بکنند، از اون‌طرف اینکه سوریه نشویم الان تو اونها همونقدر جدی شده که تو ما؛ و به‌همین‌جهت هم معتقدم باید همدیگه‌رو چی‌کار کنیم؟ یک‌جوری به‌رسمیت بشناسیم، تو راهکارهامون اختلاف داریم؟ ها!… بنابراین توی اونها یک جریان خیلی قوی راه‌افتاده که آقا این بحران‌ها جدی‌است در آینده هم تشدیدمی‌شه هیچ راهی جزاینکه همدیگه‌رو به‌رسمیت بشناسیم، نداریم» (۱)
– حمیدرضا جلایی پور از سردمداران اصلاح‌طلبان قلابی: «ویژگی های جریان اصلاحی: ۱- حرکت این جریان مسالمت آمیز است. هر حرکتی که در نتیجه تغییر بخواهد به خشونت منجر شود، در دستور کار این جریان نیست. ۲- این حرکت در چارچوب قانون عمل می کند، حتی وقتی قانون کاملا منصفانه نباشد- البته برای اصلاح قانون غیرمنصفانه و ناکارآمد از مجراهای قانونی می کوشد. ۳- مستمر و تدریجی و غیر هیجانی و حوصله بر و نیازمند صبوری است.» (۲)
– حسین مرعشی سخنگوی باند کارگزاران سازندگی: «آقای روحانی از همه کسانی که در ایران هستند ساختار جمهوری اسلامی را بهتر می شناخت و می شناسد. ایشان ۵ سال رئیس شورای امنیت ملی و ۲۴ سال هم عضو شورای امنیت بود. از این ۲۴سال، ۱۶سال دبیر شورای امنیت ملی بود. دبیر شورای امنیت ملی بعد از رئیس جمهوری بیشترین ارتباط را با رهبری دارد. همه مسائل و مناسبات قدرت را می شناخت… زمانی دوستان اصلاح طلب ما می خواستند در مجلس ششم تحصن کنند؛ با من مشورت کردند؛ من گفتم اگر امام(ره) در قید حیات بودند و کسی می خواست در مجلس تحصن کند، تکلیف خیلی روشن بود. امام می گفتند:” احمد؛ بنویس: تحصن در مجلس در حکم محاربه است. ” ما مرید امام و مقلد امام بودیم؛ امروز هم سرمایه مان امام است. گفتم: ”رهبری این کار را نمی کند. اما اگر تحصن شما بگیرد و مردم پشت شما قرار بگیرند و پیام بیاید اگر بلند نشوید، حکمتان محاربه است؛ شما می نشینید یا بلند می شوید؟” گفتند:«بلند می شویم.» گفتم: ” خب از اول ننشینید. ”… ما در سال ۹۲ به آقای روحانی رأی ندادیم که آقای روحانی رادیکال بشود؛ ما روحانی رادیکال نمی خواستیم. از روحانی محافظه کاری که ۲۴ سال نماینده رهبری در شورای امنیت ملی بود، حمایت کردیم تا زانو به زانوی رهبری مسائل را کارشناسی کند؛ هماهنگ کند و پیش ببرد. کشور ما حوصله درگیری تازه ندارد. اقتصاد ایران توان پرداخت هزینه های جدید ندارد. کاری که آقای خاتمی با همه محدودیت هایش کرد.» (۳)
– مصطفی تاجزاده: «این دودهه اصلاح‌طلبان و اصلاحات یک‌نقش امنیت‌بخش را در جامعه ما ایفا کرد و این کمتر بهش توجه می‌شه» (۴)
– آخوند محمد خاتمی لیدر اصلاح‌طلبان حکومتی: «مطالبه بخش های بسیار بزرگتری از جامعه نیز همچنان انقلاب، شورش و فروپاشی نیست، بلکه زندگی امن و برخوردار و آرام است و اگرچه ممکن است اعتقادی به جمهوری اسلامی هم نداشته باشند، اما خواهان آرامش و امنیت و برخورداری[از چه؟] هستند… این طور نیست که با ایجاد هرج و مرج به امید رفتن جمهوری اسلامی همه مشکلات حل شود. اقدامات بیرونی، زنگ خطر تجزیه ایران و از میان رفتن عظمت ایرانی را به صدا درآورده است… با همه وجود از رهبری معظم درخواست می کنم که با فرمان و دستورات خود مسائل و مشکلاتی که امروز کشور را دچار چالش کرده حل فرمایند» (۵)
– نامه جمعی از سرکردگان باندمغلوب رژیم: «روش‌های مسالمت‌آمیز و قانونی در ارزیابی وضعیت بحرانی کنونی و ضرورت گفت‌وگو و همبستگی ملی برای عبور از آن» (۶)
همچنان‌که دیده می‌شود حتی در وجه مخالف‌خوانی هم عناصر دورو و شیادی که اراده کرده‌بودند با گرفتن پز مخالفت با «ارتجاع هار وحشی حاکم»، نقش سوپاپ اطمینان برای جلوگیری از انفجار جامعه را به‌عهده گیرند و خودرا درظاهر دوست مردم و آزادی نشان دهند مجبورشدند ماهیت واقعی خود را برملا کنند؛ اما ایستادن در کنار ولی‌فقیه به‌تنهایی کافی نیست، ابراز چاکری و حلقه‌به‌گوشی ایجابی برای «خلیفة سفاک ارتجاع» الزاماً می‌بایست با لگدپرانی، دشمنی و کینه‌ورزی سلبی با دشمنان او یعنی قطب انقلاب و براندازی همراه‌باشد؛ از این رواست که می‌بینیم پابه‌پای دلربائی از «ولی‌فقیه ام‌القری ولایت»، برائت از دشمنان اونیز دم گرفته‌می‌شود و آلترناتیو دمکراتیک شورای ملی مقاومت و سازمان محوری آن «مجاهدین‌خلق» هدف کینه‌ورزی‌های خصمانه، هیستریک و شیطان‌سازی قرارمی‌گیرد؛ چیزی که البته خاستگاه سیاسی و منافع چپاولگرانة خوابیده درآن کاملاً مشخص و در راستای منافع غارتگرانه نظام پلید آخوندی علیه مردم ما است. این دشمنی هدفمند خودرا در یک کد ارتجاعی استعماری «ترجیح دادن بقای نظام حاکم بر مجاهدین و شورای ملی مقاومت» درصحنة سیاسی امروز ایران به نمایش می‌گذارد؛ آخوند شیاد حسن روحانی امنیتی‌ترین رئیس‌جمهور نظام دراین‌باره به‌صراحت این «کد» که می‌بایست سیاه‌مشق «دایره خودی‌های نظام» باشد و به‌واسطه آن دوستان نظام ولایت‌فقیه از دشمنانش تفکیک داده می‌شوند را با وضوح تمام این‌گونه جویده و برای مصرف دردهان آنها می‌گذارد:
– «چهار نفر تو آمریکا که حالا سال‌ها آرزو داشتند با یک‌مشت تروریست در تماس هستند، در رابطه هستند و میرن بهشون دست می‌دهند، میرن باهاشون می‌نشینند، بهشون کمک مالی می‌کنند، اون هم یک گروهک تروریستی که اصلاً مردم از عمق جان نسبت به اونها نفرت دارند، یعنی منافقینی که در زمان جنگ و درزمانی‌که مردم برای سرزمین‌شون می‌جنگیدند رفتند با صدام متحد شدند، از پشت به مردم ما خنجر زدند، منفورترین گروهک در تاریخ ایران به نظرمن هستند» (۷)
نگاهی به مواضع بالاترین سردمداران باندهای مختلف فاشیسم‌مذهبی حاکم، منشأ تولید و محل مصرف این «کد آخوندساخته» را به‌خوبی نشان‌می‌دهد و برملا می‌سازد که به‌رغم تمامی اختلافات باندی که دایره خودی و غیرخودی را در نظام ولایت‌فقیه مخدوش و شبهه‌ناک می‌سازد اما شاخصی تیز برای شناخت نیروهای «دایره خودی نظام» در هم‌جهتی‌سیاسی که اصل موضوع نسبت به‌تمامی فرعیات است، وجوددارد:
– خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع: «مسئولین انتظامی ما، مسئول امنیتی ما، سپاه ما، بسیج ما، تو این قضایا به وظایفشان عمل کردن، خوب هم عمل کردن، مسئولین بالای کشور هم از آنها تشکر کردن، بنده هم تشکر می کنم، منتهی توجه بشود فرق بگذاریم بین آن جوانی یا نوجوانی که تحت تاثیر هیجانی یک شبکه اینترنتی قرار میگیره در فضای مجازی، یک حرکتی می کنه، یک حرفی میزنه، این با آن کسی که با دستگاههای سازمان یافته مرتبطه، جزو آن پادوهاست، فرق داره، اینها رو یک جور به حساب نیاورند.» (۸)
– آخوند روحانی رئیس‌جمهور ارتجاع در مصاحبه تلویزیونی: «حتی اعتراض مردم اشکال نداره تظاهرات مردم اگر در چارچوب قانون باشه حق مردم هست منتهی نه اینکه یک عده ای پاسخ بدهند به یک گروهک» (۷)
– از رهمنمودهای آخوند شیاد محمد خاتمی لیدر اصلاح‌طلبان قلابی، در بسته پیشنهادی‌اش به نظام آخوندی برای خروج از بحران:
«… محدود کردن دایره غیرخودی [به مجاهدین]…
آزادی تمام زندانیان سیاسی و عقیدتی: باید همه زندانیان سیاسی و عقیدتی که… همدست عملی براندازان نیستند آزاد شوند…
اعلام عفو عمومی: … مسلما کسانی هم هستند که علنا اعلام براندازی کرده و با دشمنان متجاوز ایران، همکاری و تبانی کرده اند یا به دلیل بی پایگاهی مورد سوء استفاده قرار گرفته اند که حساب آنان از ایرانیان دلسوز جداست…
شنیدن اعتراض مردم: … بی شک معترضان دلسوز ایران نیز متوجه فضای پیچیده امروز هستند و اجازه سوءاستفاده از این اعتراضات که بهانه به دست تندروان داخلی و خارجی می دهد را نخواهند داد. خود مردم بهتر از هر کسی می توانند مراقب این مسأله بوده و اجازه ندهند اعتراضات به حقشان زمینه سواستفاده افرادی که دلسوز ایران نیستند را فراهم آورد.» (۹)
بنابراین استفاده‌کنندگان از این «کد آخوندساخته» خود بهتراز هرکس می‌دانند حرف سیاسی ولی‌فقیه ارتجاع را دارند رله‌می‌کنند و این حرف، نه ناشی از اختلافات سیاسی با مجاهدین و شورای ملی مقاومت بلکه برای پاشیدن‌خاک به‌چشم توده‌ها برای حفظ «نظام ولایت‌فقیه» است. یک انتخاب آگاهانه در تعیین‌کننده‌ترین مواضع سیاسی برای هرفرد و جریان که آن‌را با هرادعای ظاهری، درجبهة قاتلان مردم ایران و جلادانی مانند خامنه‌ای، روحانی و محمدخاتمی قرار می‌دهد.
(۱) آپارات، ۱۰فروردین۹۷
(۲) سایت حکومتی اعتماد آنلاین، ۱۹فروردین۹۷
(۳) خبرگزاری حکومتی ایسنا، ۱خرداد۹۷
(۴) سه راهبرد رهایی از استبداد، یوتیوب، ۱۱خرداد۹۷
(۵) سایت حکومتی اعتمادآنلاین، ۱۴مرداد۹۷
(۶) روزنامه حکومتی شرق، ۱۷مرداد۹۷
(۷) تلویزیون شبکه خبر آخوندها، ۱۵مرداد۹۷
(۸) تلویزیون شبکه خبر آخوندها، ۱۹دی۹۷
(۹) سایت حکومتی اعتمادآنلاین، ۱۴مرداد۹۷

۱ نظر: