۱۳۹۷ شهریور ۶, سه‌شنبه

حکومت آخوندی با نگرانی از پیامدهای دستگیری دیپلومات تروریست رژیم اسدالله اسدی

دستگیری اسدالله اسدی یک شکست استثنایی برای رژیم آخوندی

حکومت آخوندی با نگرانی از پیامدهای دستگیری دیپلومات تروریست رژیم اسدالله اسدی در خاک آلمان، آن را یک شکست استثنایی برای رژیم در سوء استفاده از تسهیلات دیپلوماتیک و پدیده یی نادر و کم نظیر در دنیای دیپلماسی، ارزیابی می کند.
سپاه پاسدارانسپاه پاسداران روز یکشنبه در خبرگزاری خود نوشت: پرونده دیپلومات جمهوری اسلامی در اتریش و نوع برخورد کشورهای اروپایی با آن، موضوعی ویژه و استثنایی است که به طور مستقیم حیثیت و اعتبار (نظام) را هدف گرفته است. در این پرونده به‌رغم درخواست‌های مسؤولان سیاست خارجی ایران، حتی اجازه دیدار و ملاقات با این دیپلمات بازداشتی در آلمان هم داده نشد.
سپاه پاسداران نوشت: تیرماه ۹۷ وزارت خارجه اتریش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور مصونیت یک دیپلمات ایرانی را پس از بازداشت در آلمان با ادعای ارتباط با طرح بمب‌گذاری در گردهمایی مجاهدین در فرانسه، لغو می‌کند. وزارت خارجه اتریش اعلام کرد: مصونیت دیپلمات ایرانی به دلیل صدور حکم بازداشت در اروپا، ظرف ۴۸ ساعت لغو می‌شود. این بیانیه همچنین حاکی است وزارت خارجه اتریش، سفیر ایران در وین را فراخوانده است تا امکان شفافیت موضوع مربوط به بازداشت دیپلمات ایرانی فراهم شود.
وطن امروز، یک رسانه حکومتی دیگر از باند خامنه ای نیز درباره بی‌اعتبار شدن پاسپورت دیپلوماتیک رژیم نوشت: ‌بازداشت دیپلمات جمهوری اسلامی در آلمان که به بهانه تلاش برای بمب‌گذاری در همایش مجاهدین و تصمیم اتریش برای سلب مصونیت دیپلماتیک از او، پدیده‌ای نادر و کم‌نظیر در دنیای دیپلماسی به حساب می‌آید، این در حالی است که بازگشت عزت و احترام پاسپورت جمهوری اسلامی یکی از شعارهای انتخاباتی روحانی بود، اکنون شاهد زیر سوال رفتن پاسپورت سبز یا روادید دیپلمات‌های رسمی جمهوری اسلامی هم هستیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر