۱۳۹۷ مرداد ۱۴, یکشنبه

نام‌آورترین زنان و مردان تاریخ معاصرایران زمین

براستی ترس خمینی وخامنه ای چه بود وچه هست که آن قتل عام خونین را سال 67 انجام دادند دراین 14 سال اخیر انواع 
کشتارهاوموشک بارانها و طرحهای تروریستی علیه مجاهدین اجرا شد براستی ترس چیست وچرا 




«او (خمینی) می‌خواست برای حفظ حکومت خود جنبش مقاومت را ریشه‌کن کند، می‌خواست کاری کند که دیگر هیچ‌کس فکر 
تغییر و آرزوی آزادی را به‌ذهن خود هم راه ندهد و تمام این هدف‌ها را در نابودی هر چه سریع‌تر مجاهدین و همه کسانی یافته بود که بر سر آرمان آزادی استوار بودند.
اما در مقابل این شقاوت بی‌سابقه، مجاهدین، هزار هزار سر دارها را از خود بلند کردند، در وجدان تاریخی ملت ایران سوگند مجسم وفاداری به‌ آزادی شدند و تاریخ ایران را با اسطوره تسلیم‌ناپذیری خود روشنایی و امید بخشیدند.
 بازنمی‌ماند 
درود‌های بی‌پایان به‌ همه زندانیان قتل‌عام‌ شده سال ۶۷ که از لحظه‌ای که در اتاق‌های بازجویی گفتند بر سر موضع خود علیه ولایت فقیه و برای آزادی ایستاده‌اند تا همین امروز نبرد و پیکارشان رژیم آخوندی را درهم‌‌می‌کوبد.
نام‌های آنها را خمینی پنهان کرد اما نام‌آورترین زنان و مردان تاریخ معاصر ایران‌اند؛
مزارهایشان را مخفی کرده‌اند اما حاضرترین و آشکارترین وجود رزمنده ملت ایران‌اند؛
و سال‌هاست بر سر دار رفته‌اند اما سرود سرخ آزادی بر زبان آنها جاری است».
«قسمتی از پیام مریم رجوی به‌مناسبت سالگرد قتل‌عام ۶۷ـ مرداد۹۶»

نقش اخص مریم رجوی در پیشبرد جنبش دادخواهی قتل‌عام شدگان تابستان ۶۷

آری، گلبوته‌های گدازان این آتش، در خاکستر انتظار می‌کشید،‌ مریم رجوی الوهای آن را برافروخت. او خون شهیدان را به‌صورت توفانی بینان‌کن در قامت یک جنبش به جوش آورد و آن را بر پیکره جلادان و قاتلان نشانه رفت.
به این ترتیب خون شهیدان «گل داد و مژده داد که زمستان کتمان و انکار خون شهیدان شکست و رفت».
وقتی از جنبش دادخواهی قتل‌عام شدگان تابستان داغ ۶۷ سخن می‌گوییم بی‌اختیار فراخوان مریم رجوی برای این جنبش فراگیر و سراسری در ذهنمان تداعی می‌شود. بدون پرداختن به کارنامه فعالیت‌های مریم رجوی و نقش خارق‌العادهٔ او در پیشبرد این جنبش نمی‌توان تصویر درستی از سراسری شدن این جنبش به‌دست آورد.
آتش جنبش دادخواهی از ۳شهریور ۶۷ و با نامه مسعود رجوی به دبیرکل وقت سازمان ملل روشن شد و از فردای قتل‌عام بر تارک موضع‌گیری‌های مقاومت ایران جای داشت و به‌عنوان یک موضوع ثابت مورد پیگیری قرار می‌گرفت اما تبدیل آن به یک سلاح کارآمد و تعیین‌کننده، موضوعی است که ما در این مقاله به‌صورت کرونولوژیک به آن خواهیم پرداخت.
البته برجسته کردن تمام تلاش‌ها و اقدامات مجال خاص خود را می‌طلبد و در حوصله و گنجایش این اندک نیست، ما تنها قله‌های مهم این رشته را در ۲سال گذشته برجسته می‌کنیم. زمانی که مریم رجوی در همایش بزرگ ایرانیان در ۱۹تیر ۱۳۹۵ به پایداری جوانان و مادران و نقش رزم‌آوران آزادی در پیکار با اژدهای ولایت فقیه اشاره کرد و گفت:
«مادران ما به زندان می‌روند، انواع فشارها را تحمل می‌کنند اما از دادخواهی دست برنمی‌دارند. و مجاهدان آزادی در لیبرتی، موشک‌باران می‌شوند و در سختی و محاصره زجرکش می‌شوند، اما ذره‌یی کوتاه نمی‌آیند و الگوی مبارزه با رژیم ولایت فقیه شده‌اند. بله، این است قدرت لایزال مقاومت؛ این است جان ناآرام خلق ما که آزادی را در کام اژدها هم که باشد، به‌دست خواهد آورد».

مریم رجوی ـ اعدام زندانیان اهل سنت و دادخواهی زندانیان 

مریم رجوی در تاریخ ۱۲مرداد ۹۵ ضمن محکوم کردن اعدام زندانیان اهل سنت در زندان گوهردشت آن را یک جنایت انزجار‌آور علیه بشریت توصیف کرد.
مریم رجوی همچنین در این موضع‌گیری به قتل‌عام زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ پرداخت و گفت:
«این یک آزمایش بزرگ جامعه جهانی است که در مقابل بزرگترین قتل‌عام زندانیان‌ سیاسی بعد از جنگ جهانی دوم در سال ۱۳۶۷ و جنایت‌هایی که این رژیم در ۳۷سال گذشته به‌طور مستمر مرتکب شده و مصداق بارز جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی و نسل‌کشی محسوب می‌شود چه عکس‌العملی نشان خواهد داد»؟
مریم رجوی همچنین گفت:
«زمان آن فرارسیده که شورای حقوق‌بشر و شورای امنیتملل‌متحد به سکوت پایان داده و پرونده جنایت‌های این رژیم را به یک دادگاه بین‌المللی جنایی ارائه دهد تا خامنه‌ای و دیگر سردمداران این رژیم و مسئولان این جنایات در مقابل عدالت قرار گیرند».

مریم رجوی ـ فراخوان به جنبش دادخواهی 

مرداد ۱۳۹۵ مریم رجوی طی سخنانی شورانگیز به عموم هموطنان ایرانی برای پیوستن به جنبش دادخواهی خون شهیدان قتل‌عام ۶۷ فراخوان داد. در این فراخوان آمده است:
«هموطنان عزیز!
در بیست‌وهشتمین سال قتل ‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی، به‌ روان‌های پاک تمام‌ آن سربداران و شعله‌های آزادی و مقاومت ایران درود می‌فرستیم.
آنها در اوج افتخار، به‌ دفاع از نام و آرمان رهایی‌بخش خود برخاستند و منش و راه ‌و رسم این جنبش را با تسلیم‌ناپذیری سرشتند. آن‌ قهرمانان، به‌‌‌ویژه دختران مجاهد، مسئولان قتل‌عام را، مطابق اعتراف خودشان، به‌عجز و التماس کشاندند.
خمینی می‌خواست برای بقای نظام خود نسل مجاهدین را نابود کند اما از رژیم او جز موجود لعنت‌شده‌یی باقی نمانده که سراپا در فساد و خونریزی غرق شده و نکبت تاریخ ایران است. حال آن‌که نسل مجاهدین و آرمان و اندیشه آنها اعتلا یافت و شهیدان قتل‌عام ۶۷، وجدان تباهی‌ناپذیر مردم ایران شدند».
مریم رجوی با اشاره به این جمله مسعود رجوی در سال‌های دهه ۶۰[بشریت در شورانگیزترین اسطوره‌ها و حماسه‌هایش راز خود را آشکار می‌کند] گفت: «پایداری مجاهدان و مبارزان قتل‌عام شده در زمره‌ همین حماسه‌هاست».
مریم رجوی گفت: «صدای قتل‌عام شدگان امروز در پرسش‌های بی‌پایان دانشجویان و جوانانی شنیده می‌شود که بر سر مسأله «کشتار ۶۷»، حکومت قتل‌عام را به‌چالش می‌کشند».
مریم رجوی با اشاره به پایداری و اعتصاب‌غذای اشرف‌نشانان برای احقاق حقوق قتل‌عام شدگان گفت:
«شما نشان دادید که قهرمانان سربه‌دار، به‌رغم گذشت نزدیک به‌ ۳دهه از ‌شهادت‌شان، هم‌چنان خروش آزادی و انقلاب در آسمان ایران‌اند و نام‌هایشان، شرح مظلومیت‌شان و شکوه پایداری و تسلیم‌ناپذیری‌ آن‌ها، رژیم ولایت فقیه را به‌لرزه درمی‌آورد و به‌ آزادی و رهایی ملت اسیر فرامی‌خواند».
مریم رجوی جنبش دادخواهی را مؤاخذه رژیم ولایت فقیه بر سر تمامی اسرار مخفی‌‌‌ دانست و گفت: «جنبش دادخواهی قتل‌عام شدگان، در عین‌حال، کارزار افشای هویت یک‌به‌یک تصمیم‌گیرندگان و مجریان این کشتار است».
مریم رجوی جنبش دادخواهی را کوشش بی‌امان هموطنان و یاران مقاومت در خارج ایران برای محاکمه بین‌المللی خامنه‌ای و سایر سران رژیم به‌جرم نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت تعریف کرد و خواست ملل‌متحد و شورای امنیت باید ترتیبات سیاسی و حقوقی محاکمه بین‌المللی سران این رژیم به‌اتهام جنایت علیه بشریت را فراهم کنند.

۲ نظر:

  1. براستی ترس خمینی وخامنه ای چه بود وچه هست که آن قتل عام خونین را سال 67 انجام دادند

    پاسخحذف

  2. درود‌های بی‌پایان به‌ همه زندانیان قتل‌عام‌ شده سال ۶۷ که از لحظه‌ای که در اتاق‌های بازجویی گفتند بر سر موضع خود علیه ولایت فقیه و برای آزادی ایستاده‌اند تا همین امروز نبرد و پیکارشان رژیم آخوندی را درهم‌‌می‌کوبد.

    پاسخحذف