۱۳۹۷ شهریور ۲۹, پنجشنبه

ایام شروع جنگ خانمان سوز 8ساله

براستی مقراصلی کی بود 
ایام ایام شروع جنگی است خانمان سوز درست در همین ایام بودکه جنگی خانمان سوز جنگی ضد میهنی جنگی ضد ایرانی

جنگ ايران عراق قسمت 3 چه کسي دنبال اين جنگ خانمانسوز بودبيشتر بدانيد
  http://bit.ly/2Ei9aSo
قسمت چهارم جنگ خانمان سوز چه کسي تجاوز جنگ را شروع کرد؟
http://bit.ly/2DT6r43

آیا جنگ با عراق، قابل متوقف کردن نبود؟ چه کسی بر ادامه آن اصرارداشت؟

جنگ رژیم ایران با عراق2-3
مرحله اول جنگ تا خرداد ۱۳۶۱بود، با عقب‌نشینی رسمی به مرزهای بین‌المللی و آزادکردن خرمشهر، عراق به‌طور رسمی اعلام کرد آماده پذیرش آتش‌بس و خاتمه جنگ است. کشورهای عرب منطقه هم حاضر شدند خسارت مادی جنگ را بپردازند و همه چیز برای اجرایی شدن یک راه‌حل صلح‌آمیز و شرافتمندانه فراهم بود؛ اما خمینی رضایت نداد. از این نقطه به بعد، فقط رژیم آخوندی بود که بر ادامة خائنانه جنگ اصرار می‌ورزید، چرا که به آن برای سرپوش‌گذاشتن بر سرکوب اعتراضات مردم نیاز داشت و هر صدای اعتراضی را تحت عنوان ستون پنجم و … خفه می‌کرد.
جنگ رژیم ایران با عراق2-min
جنگ رژیم ایران با عراق-11
– هاشمی رفسنجانی: «نظر امام بر ادامه جنگ، قاطع بود. حتی اجازه نمی‌دادند که این بحثها خدمت ایشان مطرح شود». (روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی ۷مهر۷۹)
– خامنه ایخامنه ای: اسلام هیچ مرزی نمی شناسد و هدف از جنگ با عراق، استقرار یک دولت اسلامی تحت رهبری خمینی است. (سال۶۱)
– خمینی: «جنگی که الان در کار است جنگ سرنوشت‌ساز ماست». (مرداد۶۲)
– هاشمی رفسنجانی: «ما هیچ راهی جز ادامه جنگ نداریم. اگر بخواهیم سازشکاری کنیم…در این صورت باید جای خود را به‌دیگران بدهیم». (تیر۶۴)
– مشکینی،‌ رئیس خبرگان: «شکست اسلام را در شکست این جنگ می‌بینیم». (مهر۶۶)
– علی شمخانی دبیر شورای امنیت رژیم در مصاحبه با تلویزیون دولتی آخوندها در شهریور سال۱۳۹۳به‌مناسبت سالروز جنگ در برنامه‌ای به نام «سطرهای ناخوانده، تهیه شده در گروه موسوم به حماسه و دفاع»: «می‌دونید ما یک جریانی در داخل کشور داشتیم، به اسم تظاهرات دیپلمه‌های بیکار توی استانها، تظاهرات زنان علیه حجاب، و… شاید اگر تعطیل نمی‌شد، اون پروسه‌ها قبل از جنگ به نتیجه می‌رسید». (شهریور۹۳)
– خمینیخمینی: «هر روز ما، در جنگ برکتی داشته‌ایم، که در همه صحنه‌ها از آن بهره می‌جوییم، ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر می‌کنیم، جنگ ما، جنگ حق و باطل است و تمام‌شدنی نیست». (صحیفه خمینی جلد۲۱ ص۲۸۳)
سرانجام در روز ۲۷تیر۱۳۶۷خمینی به‌دنبال شکست‌های پی‌درپی در جبهه‌های جنگ و پس از عملیات پیروزمند ارتش آزادیبخش ملی ایران، ناگزیر برخلاف دروغی که در مورد «تحمیلی بودن جنگ» می گفت، آتش‌بس را پذیرفت و به این ترتیب جنگ متوقف شد.
– چه کسی جنگ ایران و عراق را زمینه‌سازی کرد؟ و چرا؟
– چه کسی تجاوز جنگ را شروع کرد؟
مسعود رجوی:مسعود رجوی «به دنبال انقلاب ضد سلطنتی و سقوط رژیم شاه، نیروهای عظیمی در جامعه به بند کشیده ایران آزاد شدند. نیروهایی که اگر انقلابشان از یک رهبری دمکراتیک انقلابی برخوردار می‌بود می‌توانست انقلاب ایران را به سوی دمکراسی، پیشرفت اقتصادی و عدالت اجتماعی رهبری کند. نیروهایی که قدرت خلاقه و سازندة شگفت انگیز داشتند و می‌توانستند در زمانی نه چندان دراز ،کشور ما را سال‌ها و سال‌ها به‌جلو ببرند مسعود رجوی - جنگ ایران و عراق و نقش خمینی
ولی خمینی برای اینکه در قدرت بماند، جز بذر تفرقه و نفاق و جز سرکوب و جنگ و گورستان ارمغانی نداشت. یک رژیم قرون وسطایی و یک دیکتاتوری آخوندی بر پایة ولایت فقیهولایت فقیه بناکرد و نیروهای انقلاب عظیم ضدسلطنتی را یا دسته دسته به زندان انداخت و در برابر جوخه اعدام قرارداد و یا فوج فوج در جبهه‌های جنگ‌خارجی به کشتن داد.
در تجاوز گسترده عراق به خاک میهنمان در پایان تابستان۱۳۵۹ جای تردید نیست. اما مسئله این‌است که به‌فرض وجود یک رهبری سالم به‌جای خمینی که سرکوب و جنگ و بحران، ضروری ماهیت ارتجاعی و قرون وسطایی‌اش بود، جنگ ایران و عراق قطعا اجتناب پذیر بود.
زمینه‌های تجاوز عراق را، خود خمینی باتحریکات مستمر، تحت شعار «صدور انقلاب» ایجاد نمود و هم او بودکه از جنگ به‌عنوان موهبت بزرگ الهی استقبال کرد…
فی الواقع خمینی برای تخلیه انرژی ذخیره‌ شده ایران و برای هدردادن بخش عظیمی از نیروهای آزاد شده در انقلاب ضد سلطنتی نمی‌توانست هیچ میدان جنگ و هیچ همسایة دیگری بهتر از عراق پیدا کند …
بخصوص‌که عراق خود مسئول تجاوز و تهاجم گسترده آخر شهریور۵۹ بود و خمینی به لحاظ شخصی نیز خرده‌ حساب‌ها از زعمای آن‌کشور دردل داشت». (از کتاب گزارش مسئول شورای ملی مقاومت به مردم ایران در باره رابطة بنی‌صدر واطرافیانش با شورای ملی مقاومت و جریان پیوستن و گسستن آنها. ص ۳۳۸)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر