۱۳۹۷ فروردین ۲۲, چهارشنبه

سقوط لحظه‌به‌لحظه قیمت‌ریال

سقوط لحظه‌به‌لحظه قیمت‌ریال و بیرون‌زدن یک‌باره فاجعه چاپ میلیاردها اسکناس بدون‌پشتوانه و بی‌حساب‌وکتاب در اقتصادکشور توسط آخوندهای غارتگر و میهن بربادده، طی سالیان، چپاول‌سراسری 

رژیم آخوندی، در گرداب بحران ارزی و سقوط شتابان ارزش ریال و برای جلوگیری از گرانی طلا و دلار، اعلام کرد قیمت دلار را در حد ۴۲۰۰ تومان ثابت نگه می‌دارد. 
اعلام تک نرخی شدن ارز به میزان ۴۲۰۰ تومان، همراه با ممنوعیت فروش ارز به قیمت بالاتر و ایجاد فضای امنیتی، به نوبه خود، بحران بزرگ دیگری را در بازار ارز و اقتصاد دامن زده است. اسحاق جهانگیری معاون آخوند روحانی اعلام کرد باکسانی که ارز را بیشتر از رقم اعلام شده به فروش برسانند به عنوان قاچاقچی برخورد خواهد شد.
دراثر این تحولات و تشدید بحران ارزی، جلسه مجلس آخوندی که با حضور سیف مدیرکل بانک مرکزی رژیم برگزارگردید به تشنج کشیده شد:
علی لاریجانی رئیس مجلس ارتجاع: خب حالا می‌فرمائید چه باید بکنیم ؟ به هر حال ایشون باید بیاد بگه چرا این وضع بود ما چه تدبیری دارند تا راجع بهش صحبت بشه [همهمه نمایندگان] علنی یه حالا شما صحبت‌هاتون رو بفرمائید خواستید غیر علنی هم باز غیر علنی میتونیم بکنیم
علی لاریجانی: خب حالا شنیدیم اعتراض شما رو شنیدیم بگذارید بحث مون رو شروع بکنیم [همهمه و اعتراض] میدونم بله متوجه شدیم بفرمائید.
خب آقای سیف من فکر میکنم شما ابتدا یک گزارشی راجع به این چرا این وضع پیش آمد ولی بیشتر راجع به راه حل‌ها صحبت بکنید بفرمائید
سیف رئیس کل بانک مرکزی رژیم در سخنان خود باند رقیب را التهاب آفرین معرفی کرد و همین موضوع بار دیگر جلسه مجلس رژیم را به تشنج کشاند:
سیف رئیس کل بانک مرکزی آخوندها: اون چیزی که عامل نگرانی هست دو تا عامله یکی حجم بالای نقدینگی است [همهمه در مجلس] ما یک مطلب حجم بالای نقدینگی رو در کشور داریم که تا این لحظه اثرش بر بازارها کنترل شده اون چیزی که خیلی میتونه موثر باشه در نرخ ارز عوامل غیر بنیادین است عواملی ست که اقتصادی نیست و اون انتظاراته و عدم اطمینان نسبت به آینده است که متاسفانه در این رابطه ما به طرق مختلف این رو دامن زدیم دشمنان ما هم بیکار ننشستند و کارشون دشمنی کردنه و با التهاب آفرینی‌های بین المللی تلاش در این میکنند که در داخل کشور در اقتصاد ما التهاب و عدم تعادل رو بروز بدهند.
پاسدار علی لاریجانی که تلاش‌های او برای پایان به جدال میان باندها نتیجه نداد ابتدا اعلام کرد که موضوع ارز را از دستور خارج می‌کند و آن‌گاه برای ادامه جلسه علنی به رأی گیری پرداخت.
علی لاریجانی: اجازه بدهید نظم رو رعایت بکنید این معنی نداره که موضوع مهمی داره مطرح میشه [اعتراض یک نماینده] اشکال نداره که هنوز که صحبت نکردند که واقعیت‌ها رو بگند
علی لاریجانی: اجازه بدهید من فکر میکنم بحث‌های خب اگر نمی‌خواهید بحث بشه راجع به ارز خب بهش بگید منتفی کنه
یک نماینده: خودش عامله
علی لاریجانی: عامل که خود عامل باید صحبت بکنه
… آقایون بفرمائید صندلی‌هاتون بفرمائید نظم رو رعایت کنید یعنی چی این ؟
علی لاریجانی:…. اگر آقایون در صندلی‌هاشون نمی‌شینند من جلسه رو از دستورالعمل خارج کنم بریم دستور دوم دیگه بحث ارز رو نمیکنیم توی مجلس نمیخواهیم….
… پس بعضی از آقایون نمیخواهند بحث ارز مطرح بشه در مجلس می‌ریم رو دستور بعدی پس خب آقای سیف شما میتونید تشریف ببرید راجع به بحث دوم بحث میکنیم اصلا بحث ارز رو منتفی میکنیم
رئیس کل بانک مرکزی رژیم جنایتکار آخوندی در سخنرانی خود از باند رقیب خواست تا التهاب مصنوعی ایجاد نکنند. وی هم‌چنین ریشه مشکلات را عواملی نظیر دشمن، تلگرام، عربستان وامارات اعلام کرد.
طرح این موضوعات توسط سیف باردیگر باعث با تنش در مجلس وحوش شد.
سیف: عوامل منفی هم که باعث بروز انتظارات منفی باعث بروز عدم اطمینان نسبت به آینده میشه میتونه بازار رو درش التهاب ایجاد کنه این اقدام رو دشمنان ما هم میدونند و تلاش میکنند از هر فرصتی برای التهاب آفرینی در اقتصاد ما استفاده کنند دشمن اگر اینکار رو میکنه ما تعجب نمیکنیم کارش دشمنی کردن است و اصلا مطلوبش همینه منتهی ما در داخل من تقاضا یم اینه روش‌هایی رو در پیش بگیریم که خود ما التهابات مصنوعی ایجاد نکنیم اگر قرار باشه دوستان عزیز ببخشید [همهمه نمایندگان]
ما چرا خودمون داریم التهاب آفرینی میکنیم؟ من تقاضا میکنم شما کمک کنید همه ما توی یک کشتی نشستیم [همهمه و اعتراض نمایندگان]….
سیف: و این تصمیمی که گرفته شده بنظر من بهترین تصمیم است دوستان من دلیلش رو عرض کنم خدمت شما ما در شرایط عادی نیستیم دشمنان ما دارند توطئه‌هاشون رو ادامه میدهند.
ما تو کشور باید یک صدا باشه که بتونه اون آرامش اون ثبات ایجاد بشه دشمن ذره بین گذاشته که کوچکترین ایرادی رو پیدا بکنه و این رو بزرگش بکنه و التهاب آفرینی کنه..
… جای پاهایی وجود داره از توطئه‌هایی که حتی کشورهای اطراف مون دارند میکنند توی امارات توی عربستان بیکار ننشسته‌اند بازار دبی الان وضعیت اینجور شده بر علیه اقتصاد ما داره هر روز تلاش میشه ما آرامش خودمون رو حفظ کنیم و اجازه ندهیم به دشمنان مون که امید ببندند…
سیف: علیرغم گشایش‌های ایجاد شده در روابط بانکی بین المللی بعد ازبرجام ولی هنوز ارتباطات بانکی ما نرمال نیست هنوز ما مسائلی داریم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر